„Tiéd a mérték!” – A bor kultúrája mértékkel él. A bor nem a túlzásról szól. A „Tiéd a mérték!” kampány a felelős borfogyasztás kultúráját hirdeti – egészségben, közösségben, élményben.

„Tiéd a mérték!” – Nyílt levél a felelős borfogyasztásért

Utolsó frissítés: 2025-10-30

„Tiéd a mérték!” – A bor kultúrája mértékkel él. A bor nem a túlzásról szól. A „Tiéd a mérték!” kampány a felelős borfogyasztás kultúráját hirdeti – egészségben, közösségben, élményben.

Home » Hírek » „Tiéd a mérték!” – Nyílt levél a felelős borfogyasztásért

Miről szól ez a cikk?

  • A bor több mint ital: hagyomány, közösség és életérzés.
  • A mérték nem korlát, hanem iránytű – testi-lelki egyensúlyhoz.
  • Orvosok, borászok, közéleti szereplők állnak ki a felelős borfogyasztás mellett.
„Tiéd a mérték!” – A bor kultúrája mértékkel él. A bor nem a túlzásról szól. A „Tiéd a mérték!” kampány a felelős borfogyasztás kultúráját hirdeti – egészségben, közösségben, élményben.

Mi a „Tiéd a mérték!” kampány célja?

A bor évszázadok óta része a magyar kultúrának. Nemcsak mint ital, hanem mint közösségformáló, művészeti és gasztronómiai élmény. A „Tiéd a mérték!” kampány célja, hogy új alapokra helyezze a borfogyasztásról alkotott társadalmi képet: a tudatosság, a mértékletesség és az értékalapú életmód jegyében.

A bor akkor válik valódi értékké, ha felelősséggel fogyasztjuk.

A bor nem csak ital – kultúra, hangulat, élmény, közösség.

A „Tiéd a mérték!” kampány arra emlékeztet:

  • hogy a mértékletesség nem lemondás, hanem tudatosság
  • hogy a jó bor élvezet, de csak akkor ad valódi értéket, ha felelősséggel fogyasztjuk

A Magyar Bormarketing Ügynökség és partnerszervezetei, illetve számos borász, orvos, közéleti szervező közös üzenete egyszerű. A bor része a magyar hagyománynak, de nem a túlzásról, hanem az egyensúlyról szól.


Ahogy a kampány fogalmaz: 

„A mérték nem korlát, hanem iránytű – egészségben, kultúrában, közösségben.”

„Arra kérünk minden a borkultúránkért felelősséget érző borbarátot, hogy csatlakozzon ehhez a gondolathoz, és mutassa meg, hogy a borkultúra nem a mennyiségről, hanem a minőségről szól.”

GYAKORI KÉRDÉSEK

Mi az a „Tiéd a mérték!” kampány?

Egy társadalmi kezdeményezés, amely a felelős, mértékletes borfogyasztás kultúráját népszerűsíti.

Kik állnak a kampány mögött?

A Magyar Bormarketing Ügynökség, több szakmai szervezet, valamint elismert borászok, orvosok és közéleti szereplők.

Miért fontos a mértékletesség a borfogyasztásban?

Mert a bor akkor válik élménnyé és értékké, ha tudatosan, egészségtudatosan fogyasztjuk – nem öncélúan.

Hol érhető el a nyílt levél és a kampány anyagai?

Magyar Bormarketing Ügynökség weboldalán letölthető formában.

A bor kultúra!

A magyar bor nem csupán ital, hanem kultúra, hagyomány és közösségteremtő erő. A „Tiéd a mérték!” kezdeményezés célja, hogy új alapokra helyezze a felelős borfogyasztás társadalmi megítélését.

Szakértők, borászok, orvosok és közéleti szereplők együtt szólalnak fel egy nyílt levélben, amely a borkultúra felbecsülhetetlen értékét és életünkre gyakorolt pozitív hatásait hangsúlyozza, miközben elutasítja az öncélú alkoholfogyasztást.

Ki indította el a kezdeményezést?

  • a Magyar Bormarketing Ügynökség
  • a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
  • a Magyar Bor Akadémia
  • a Pannon Bormíves Céh
  • a Junibor – Fiatal Borászok Egyesülete
  • a Borászok Borásza alapítványa

Kik álltak eddig mellé?

Többek között olyan ismert és elismert személyiségek, mint:

  • Dr. Toldy-Schedel Emil a Szent Ferenc Kórház főigazgatója
  • Dr. Szemelyácz János addiktológus
  • Gerendai Károly kultúraszervező üzletember

„Kérünk minden a borkultúránkért felelősséget érző borbarátot, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez és osszák meg a Tiéd a mérték üzeneteit a rendelkezésükre álló felületeken, közösségi médiában! A Tiéd a mérték nyílt levél és vizuális elemei innen letölthetők.”  

Tiéd a mérték!Nyílt levél a borkultúráért

„A bor kultúra.

A bor az ókortól kezdve az emberiség művelődéstörténetének, a hagyományainknak olyan alapvető eleme, amely a gasztronómiával közös tőről fakad és hatása a művészetek ihletésétől egészen a szakralitásig ér. A borfogyasztás tradíciója, ha lehet még szorosabban kötődik a magyar hagyományokhoz és nemzeti örökséghez. 

A mértékletes, gasztronómiai élményt szerző borfogyasztás – megfelelő tudással, önismerettel és felelősséggel párosulva – része lehet egy egészségtudatos, értékorientált életformának, sőt annak közösségteremtő, kulturális élményeket szerző ereje pozitívan hathat testi és lelki egészségünkre és boldogságunkra is.

Elutasítandó az az érvelés, amely nem tesz különbséget a kulturált, felelős borfogyasztás és az öncélú alkoholbevitel között. Az alkoholizmus egy rendkívül veszélyes betegség, amelynek azonban egyik legfőbb ellenszere éppen az az edukáció, amely a kulturált borfogyasztás szerves része kell, hogy legyen. A kulcs az, hogy megtaláljuk és megtartsuk azt a mértéket és egyensúlyt, amelyre az életünk minden területén szükségünk van.   

A nyílt levél célja, hogy ezen gondolatok mentén új alapokra helyezze a borfogyasztásról szóló társadalmi gondolkodást.

A „Tiéd a mérték!” nem reklám, hanem társadalmi küldetés, egy közös gondolat, a borkultúra iránt elkötelezett szakemberek, borászok, egészségügyi és társadalmi szereplők nyitott együttműködése.

Meggyőződésünk, hogy ezzel az irányváltással hosszú távon nemcsak a borkultúra jövőjét, hanem a fogyasztói tudatosságot is erősítjük. Bízunk benne, hogy sokan magukénak ismernek majd egy olyan kezdeményezést, amely nem megosztásként, hanem összekötésként született, hogy sokan hisznek abban, hogy a mérték nem korlát, hanem iránytű– egészségben, kultúrában, közösségben. Tiéd a mérték. Élj vele!

Nyilatkozatok itt olvashatóak>>>

Hogyan csatlakozhatsz a kampányhoz?

  1. Látogasd meg a Magyar Bormarketing Ügynökség weboldalát.

    Töltsd le a kampány anyagait.

  2. Megosztások.

    Oszd meg a „Tiéd a mérték!” üzenetét közösségi média felületeiden.

  3. Beszélgess róla barátaiddal, vendégeiddel.

    Mutasd meg, hogy a bor kultúra és felelősség.

  4. Használd a kampány vizuális elemeit:

    rendezvényeken, borászatodban vagy online felületeiden.

  5. Írd alá a nyílt levelet

    Állj ki a tudatos borfogyasztás mellett!

A „Tiéd a mérték!” közös ügy.

Egy nyílt levél, amely mögé szakemberek, borászok, orvosok és közéleti szereplők álltak – hogy együtt formáljuk a jövő borkultúráját. Csatlakozz te is, és mutasd meg: a bor nem a mennyiségről, hanem a minőségről szól. A mérték a te kezedben van. Élj vele!

Szponzorált cikk

Post Author: Miklós Edit

Miklós Edit újságíró, főszerkesztő és szövegíró, a FreeMix.hu alapítója. Korábban Koronczay Editként ismerhették a nézők és olvasók. Több mint 25 éve dolgozik a médiában: az Echo TV, a Duna TV és a Magyar Televízió szerkesztő-riportereként kezdte pályáját, majd a Femina és a Cafeblog újságírójaként folytatta. Saját lapcsaládja ma már havi 3-4 milliós olvasottsággal működik. Célja, hogy írásaival inspirációt, erőt és pozitív energiát adjon az embereknek. A szakmája egyben a szenvedélye is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük