Sikertörténetet ír a hazai e-kereskedelem

Sikertörténetet ír a hazai e-kereskedelem

Sikertörténetet ír a hazai e-kereskedelem

Továbbra is jelentős növekedési ütemmel rendelkezik a hazai e-kereskedelem. A kereskedők mintegy 20 százalékos növekedést várhatnak az előző évhez viszonyítva, így a szektor egyre meghatározóbbá válik a nemzetgazdaságban is.

Sikertörténetet ír a hazai e-kereskedelem
Sikertörténetet ír a hazai e-kereskedelem

De minek köszönhető az online vásárlás népszerűsége?

A kérdés megválaszolásában marketingmenedzser volt segítségünkre, aki elsőként a koronavírus hatására hívta fel a figyelmet. A 2020-as esztendő hozzávetőlegesen 45 százalékos bővülést hozott a szektor számára, ami 2021-re nézve felülmúlhatatlan bázisnak tűnt. Az e-kereskedelem iránti érdeklődés azonban tovább tudott nőni.

A GKI Digital és az Árukereső közös jelentése szerint 2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac, melyen belül az első negyedév forgalma 43,7%-kal múlta felül a 2020-as első negyedév forgalmát.

Ugyanakkor elmondható, hogy a harmadik negyedév növekedési üteme némi lassulást szenvedett el; noha egyelőre nem rendelkezünk megbízható adatokkal, az év/év adatok összehasonlítása alapján lényegesen kisebb növekedés várható.

Ráadásul a LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése szerint a tavalyi évhez képest 6 ezer forinttal kevesebbet, 34 ezer forintot költünk el Black Friday akciók keretében idén.

Az említett jelentés elsődleges okként kezeli a tavalyi évben tapasztalt problémákat, amelyek csalódottságot okozhattak a vásárlók körében. Ugyanakkor érdemes látni azt is, hogy a Black Friday időszakot hosszabb logisztikai vállalások jellemzik; tavaly és az előző években egyaránt…

Nem feledkezhetünk meg azonban az üzemanyag- és energiaárak növekedéséről, valamint a chiphiányról, amelyek jelentős áremelkedést idéznek elő az elektro-IT termékkategóriákban. Ráadásul a gyenge forint hatása is megjelenik az árcédulákon.

A magasabb termékárak a tudatos és az impulzusvásárlások számát is csökkenthetik. A LogiNet és a Reacty Digital közös kutatása szerint a tavalyi adatokhoz hasonlóan nagyjából minden nyolcadik fogyasztó (13%) vásárol akkor is egy ordító akció láttán, ha nincs is igazán szüksége a termékre.

Az e-kereskedőket elsősorban az foglalkoztatja, milyen piaci környezet vár rájuk a következő években, illetve milyen növekedési potenciállal rendelkeznek majd.

A koronavírus-hatás az online kereskedelem számára jelentős előnyöket hozott, hiszen jelentősen növekedett a vásárlási gyakoriság, egyre többek döntenek a rendszeres online vásárlás mellett. Ugyanakkor számos körülmény említhető, amely negatív hatást gyakorolhat a hazai e-kereskedők jövőbeli eredményeire.

Sokan elsődleges veszélyforrásként említik a globális szereplők megjelenését; Magyarország esetében az Amazon érkezése a leginkább reális.

A piac szereplői tudatában vannak annak, hogy a piacvédelem legfontosabb bástyáit az erős és fejlődőképes e-kereskedelmi szolgáltatások jelentik. Amennyiben a hazai vezető webáruházak folyamatosan fejlődni tudnak, még az Amazonnak is komoly kihívást jelenthet a magyar piac meghódítása.

Vendégcikk

Post Author: FreeMix

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük