Használt autó vagy új? Kiderült melyiket szeretik jobban és miért

Használt autó vagy új? Kiderült melyiket szeretik jobban és miért

Friss felmérés: A magyar autós öreg járművet vezet, és maga végzi a szerelést. Friss kutatás az autóhasználati szokásokról.

A legtöbben használt járművel járnak, és online szerzik be az alkatrészt – derül ki egy friss kutatásból.

Használt autó vagy új? Kiderült melyiket szeretik jobban és miért



A magyar autótulajdonosok gyakorlatiasak, költségtudatosak, és szívesen végzik maguk a kisebb javításokat, miközben döntően idősebb, használtan vásárolt járműveket tartanak fenn – derült ki egy 2000 fős országos felmérésből.



Az új autó egyre inkább luxusnak számít Magyarországon.

A válaszadók csupán 10%-a vásárolt új autót az utóbbi években, a többiek szinte kivétel nélkül használtan vették jelenlegi járművüket. A használtautó-vásárlók fele magánszemélytől vette a gépkocsit, míg valamivel több mint 39 százalékuk kereskedőtől vásárolt. Elenyésző, mindössze fél százalék a lízingelt autók aránya a magánszemélyeknél.



A kutatás szerint a magyarországi járműállomány átlagéletkora több mint 16 év. A kérdőívet kitöltők 62 százaléka 15 évesnél idősebb autót vezet, minden negyedik válaszadó pedig 20 évnél is idősebb járművet használ napi szinten. Új, 5 évnél fiatalabb autóval csupán a résztvevők 5 százaléka rendelkezik. A többség tehát használt járművel jár, és hosszú távra tervez vele.

Használt autó vagy új? Kiderült melyiket szeretik jobban és miért



Nap mint nap a volán mögött



A magyarok nem csupán birtokolják az autóikat, aktívan használják is azokat. A válaszadók 73 százaléka minden nap autóba ül, míg további 20 százalék heti több alkalommal vezeti a járművét. Ez azt jelenti, hogy a megkérdezettek több mint 90 százaléka rendszeres autóhasználó. A ritka – havi egy-két alkalommal történő – használat szinte elhanyagolható: mindössze 1 százalék alatti arányban fordult elő a mintában.



Sok autó parkol a szabad ég alatt



Az autók tárolása vegyes képet mutat. A megkérdezettek 42,6 százaléka garázsban, míg 28,7 százaléka udvaron belül parkol. Ugyanakkor 25,9 százalék az utcán hagyja az autóját, míg mélygarázsban mindössze 0,7 százalék tartja azt.



„Ez azt jelenti, hogy a járművek többsége nincs fedett helyen, ami hosszú távon fokozott igénybevételt jelent, a napsütés, csapadék és fagy nyomot hagy a karosszérián és az alkatrészeken” – hívta fel a figyelmet a kutatást készítő Kovács Autóalkatrész alapító-ügyvezetője.



Barkácsoló autós nemzet



A felmérés arra is fényt derített, hogy a magyar autós saját kezűleg szerel. 96,3 százalék végez kisebb karbantartásokat otthon. A leggyakoribb tevékenység az ablaktörlő lapát, izzó, kerék, akkumulátor vagy pollenszűrő cseréje. Sőt, nem ritka az sem, hogy a komolyabb beavatkozásokat is otthon végzik.

35,5 százalék saját maga szereli az autóját!

Bár a többség (59,6%) még mindig szakemberhez fordul – főként márkafüggetlen autószerelőhöz –, csupán 5 százalék választja a költségesebb márkaszervizeket. 

„A számok alapján kijelenthető, hogy a magyar autós a költséghatékony megoldásokat keresi” – fogalmazott Kovács István.



Az alkatrészek beszerzését is saját kézbe vették az autósok, a válaszadók 73,3 százaléka elsősorban online vásárol autóalkatrészt. Míg a hagyományos bolti vásárlást csak 26,4 százalék preferálja. Hipermarketekben vagy nagyobb bevásárlóközpontokban szinte senki nem vesz alkatrészt – ez a válaszok mindössze 0,3 százalékában jelent meg.



Megoldás a régi autók alkatrész gondjaira


Egyre több autótulajdonos szembesül azzal a problémával, hogy a 15 évnél idősebb járművekhez egyre nehezebben talál alkatrészt. Sok gyártó ugyanis ekkorra leállítja az adott típushoz kapcsolódó alkatrészek gyártását.



Ez komoly kihívást jelent a 20 évnél is idősebb autók tulajdonosainak, hiszen gyakran csak bontóból vagy utángyártott forrásból szerezhetők be a szükséges elemek.



Az ezeket gyártó cégek viszont részletes hibastatisztikát vezetnek az idősebb járművekre jellemző problémákról, és ezekhez igazítják a gyártást.



Ma már létezik egyedi alvázszámalapú kereső is, úgynevezett robbantott ábrás felülettel, amely különösen a magánszemélyek számára lehet hasznos.



A felhasználó egyértelmű vizuális ábrák segítségével választhatja ki a szükséges és kapcsolódó alkatrészeket, így nem kell bonyolult szakkifejezésekkel bajlódnia, a laikusok is egyszerűen eligazodnak a képek alapján.

A felmérés és a szakértői tapasztalat is azt mutatja, hogy a magyar autós közösség tudatos és költségérzékeny. Gondoskodik az öreg autójáról, akár saját kezűleg is. A vásárlók igénylik a tanácsadást, a segítséget, amely már a legtöbb webáruház esetében is adott. Szakértő ügyfélszolgálat fogadja az érdeklődők hívásait, üzeneteit.

Post Author: FreeMix

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük