Első benyomás a munkahelyen: mire kell figyelni?

Első benyomás a munkahelyen: mire kell figyelni?

Mikor új állást kap az ember, az első napok nem könnyűek. Új környezet, új emberek és feladatok, miközben nem is kérdés, hogy a legjobb formáját szeretné mutatni. Minden egyes pozíció esetén elmondható, hogy az első benyomás nagyon fontos, gyakran meghatározza azt, hogy hogyan fogadják a kollégák és hogyan illeszkedik be a munkahelyi környezetbe. Íme néhány dolog, amire érdemes figyelni az első időszakban!

Első benyomás a munkahelyen: mire kell figyelni?

A megjelenés

Bár azt szokás mondani, hogy a külső nem számít, mégis, az első benyomás nagy részét a megjelenés teszi ki. Mielőtt még megszólalna, a külseje már sokat elárul az új munkaerőről. Ha ápolt és professzionális megjelenéssel érkezik, az segíthet abban, hogy mások tisztelettel és bizalommal forduljanak Önhöz. Előny, ha igyekszik megfelelni az adott munkakörben szokásos viseletnek.

Amennyiben az új pozícióban elvárt az öltöny viselése, akkor természetes, hogy érdemes minőségi zakót, nadrágot, inget és egyéb kiegészítőket beszereznie. Ehhez tökéletes lelőhelyet biztosít a MrSale Öltönyüzlet. Igaz ez abban az esetben is, ha csak egy-egy megbeszélés vagy rendezvény erejéig szükséges elegáns szettet viselnie.

Bármi is a dress code, kiemelten fontos, hogy öltözete tiszta és rendezett legyen, szakadások, foltok, hibák nélkül. Sokat elárul Önről az ápoltság, így a pecsétes ing, a nem megfelelően vasalt póló, kinyúlt nadrág, a nem frissen mosott vagy csapzott haj mind negatív pontokat jelenthetnek. Viszont ha már a külcsín is a személyiségről árulkodik, hamar úgy érezheti, mintha mindig is ezen a helyen dolgozott volna.

A kommunikáció

A megjelenés mellett természetesen a kommunikáció is nagyon lényeges. Legyen udvarias és barátságos az emberekkel, akikkel találkozik, és érdemes figyelni arra is, hogy miként kommunikál másokkal. A figyelmesség nagyon sokat jelent: hallgassa meg a másik felet és próbáljon megfelelő mértékű nyitottsággal és barátságossággal közeledni.

Jó tanács, hogy az új kollégákkal való első találkozás során ne csak saját magáról beszéljen, hanem érdeklődjön másokról is! Mutassa ki, hogy érdeklik Önt az ő tapasztalataik és véleményük is. Használjon olyan (alap) udvariassági formulákat, mint például a „köszönöm” vagy a „kérem”, és kerülje a túlzottan informális vagy illetlen kifejezéseket, káromkodásokat. A pozitív első benyomásban segíthet a megfelelő testbeszéd is, például a szemkontaktus vagy a mosoly.

Általánosságban elmondható, hogy nyitott, barátságos és tisztelettudó kommunikációval könnyebben ki lehet alakítani jó kapcsolatokat az új munkahelyen.

Kapcsolatteremtés

Semmiképpen ne féljen bemutatkozni és beszélgetéseket kezdeményezni még akkor sem, ha alapvetően az introvertált személyek táborába tartozik! A jó kapcsolatok segíthetnek a munkahelyi környezetbe való gyorsabb integrálódásban. Ha visszahúzódó és keveset beszél, nagy eséllyel a többiek sem fogják keresni a társaságát. Természetesen nem kell alakoskodni; fontos, hogy legyen önmaga. Ne próbáljon meg másnak látszani, mint amilyen, de legyen önmaga legjobb, legnyitottabb verziója!

Ha van rá mód, keressen közös érdeklődési területeket vagy tapasztalatokat az új kollégákkal. Ez segíthet könnyebben kapcsolatot teremteni és a közösségbe illeszkedni.

Pontosság és megbízhatóság

A pontosság és a megbízhatóság az első benyomás kialakításának fontos elemei, főleg egy új munkahelyen. Ahhoz, hogy pozitív benyomást keltsen, érdemes mindig időben megjelenni a reggeli kezdésnél, betartani az előre megbeszélt időpontokat és határidőket, pontosan teljesíteni az Önre bízott feladatokat. Ezzel bizalmat sugároz mások felé, és megmutatja, hogy komolyan veszi a munkát és a céget egyaránt.

Ha az első napokban már sikerül demonstrálni ezeket a tulajdonságokat, könnyebben kiépíthet jó kapcsolatokat és elnyerheti a kollégák és a vezetőség bizalmát. Ám mindez nem csak a munkavégzés terén fontos, hanem a kommunikációban is – ha például ha ígéreteket tesz, tartsa meg azokat! Legyen elérhető és reagáljon az e-mailekre és egyéb üzenetekre időben.

Felkészültség

A felkészültség szintén lényeges része a pozitív első benyomás kialakításának. Ez több területen is igaz. Például érdemes meggyőződni róla, hogy ismeri a munkahelyi környezet alapvető szabályait és protokolljait, ugyanakkor az első napokban is érdemes nyitott szemmel járni, minél több információt begyűjteni a munkahelyi kultúráról, elvárásokról és folyamatokról. Ha felkészült lesz e téren, könnyebben alkalmazkodik majd az új környezethez, és magabiztosabb lesz az interakciók során is.

Emellett fontos, hogy az első napokban figyeljen az új munkakörhöz kapcsolódó feladatokra és kötelezettségekre és igyekezzen hatékonyan és eredményesen dolgozni. Ezzel bizalmat építhet a kollégák és a vezetőség felé egyaránt. Ne féljen kérdéseket feltenni, ha valami nem világos. Így nem csak a munkafolyamat kapcsán tudja majd hatékonyan felvenni a fonalat, de az ott dolgozókkal való kapcsolatteremtéssel sem lesz probléma.

Pozitív attitűd

Közhelynek tűnhet, de valahol minden közhely igaz; a hozzáállás nagyon fontos része annak, hogy milyen benyomás alakul ki elsőre az új munkatársakban. Az optimizmus és a jó hangulat ragályos, és segíthet abban, hogy könnyebben kapcsolatba lépjen az új kollégákkal, pozitív benyomást alakítson ki magáról. Mutasson érdeklődést és nyitottságot az új környezet és emberek iránt. Legyen barátságos, mosolyogjon és legyen hajlandó segíteni másoknak, ha szükségük van rá. Az ilyen hozzáállás segít abban, hogy megtalálja a helyét az új munkahelyen és könnyebben beilleszkedjen a csapatba.

Fontos azonban, hogy ez ne csak látszat legyen, valóban próbáljon meg pozitívan gondolkodni és viselkedni, még akkor is, ha kezdetben nehéznek tűnik.

Egy kis odafigyelés

Mindezeken felül mindenképpen érdemes nagyon odafigyelni az újdonsült kollégákra annak érdekében, hogy gördülékenyen teljenek az első napok. Például ha többen együtt ebédelnek, ajánlott csatlakozni hozzájuk, de ha van egy olyan időpont amikor jellemzően sokan kávéznak, azt is érdemes szem előtt tartani. Ezek azok a rövid pillanatok, amikor kötetlenebbül beszélgethet, és jobban megismerhetik egymást. Így már néhány nap után elmúlhat a kezdeti izgalom, a helyét pedig felválthatja a jóleső nyugalom.

A fentieket megfogadva hamar be tud majd illeszkedni az új munkahelyi csapatba úgy, hogy a vezetőség és a kollégák ne csak szakmailag de emberileg is elfogadják, megbecsüljék. Ezáltal jókedvűek lesznek a mindennapok, gördülékeny lehet a munka, sőt, hosszú távon akár barátokra is szert tehet!

MrSale Öltönyüzlet

Szponzorált cikk

Post Author: FreeMix

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük