Jönnek a mesterséges intelligencia alapú influenszerek, aggódhatnak a véleményvezérek. Leáldozhat az influenszerek korának, ahogy azt eddig ismertük.

A mesterséges intelligencia az élet minden területére, így a reklámiparba is robbanásszerűen tört be. Mostanra az influenszerek érinthetetlennek hitt világát is elkezdte átformálni. Az AI használatával már a kis- és középvállalkozások is rendkívül költséghatékonyan tudják valósághűen beszélő, meggyőző és élethű karaktereken keresztül eljuttatni üzeneteiket a célközönségükhöz.
- Így találhatsz valóban megbízható bébiszittert -Tippek a szakértőtől
- Mi lesz az influenszerek sorsa? Az AI mindent megváltoztat
- A sikeres emberek titkai – Mit csinálnak másképp?
- Digitális szemfáradtság – Tippek a képernyő okozta fáradtság ellen
- Miért ilyen mumus tantárgy a matematika?
Ez pedig nehéz helyzetbe hozhatja a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezéreket.
Amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan sikerült alkalmazkodnia a cégeknek Magyarországon is a mesterséges intelligenciával járó előnyökhöz. Mára kijelenthető, hogy nincs olyan iparág, ahol ne lehetne hasznosítani az AI-t. A folyamatok optimalizálásával ugyanis terhet vesz le a munkavállalók válláról, akiknek a tudására, kreativitásukra, piacismeretükre többet építhetnek a cégvezetők, mint a manuális munkájukra.
A reklámiparban is dinamikus változások zajlottak le az elmúlt néhány évben.
Példaként említette a reklámvideókat, amelyek egyre inkább AI alapúvá válna. Kezdik kiszorítani a hagyományos értelemben vett véleményvezéreket a piacról.
„A mesterséges intelligencia használatával készült videók új szintre emelték a marketinget. Nem kell egyeztetni a szereplőkkel, nem kell forgatni és utómunkát végezni, sőt, még kamera sem kell hozzá, hogy elkészüljön egy spot. Az AI influenszerek annyi pénzt meg tudnak spórolni a vállalatoknak, hogy hamarosan nem is lesz kérdés, hogy a legtöbben ilyen formában reklámozzák majd termékeiket, szolgáltatásukat” – magyarázta Nagy László szakértő..
lehet sokaknak fel sem tűnik a közösségi oldalak görgetése közben, hogy találkoztak már hasonló hirdetésekkel. Hiszen annyira élethűek ezek a karakterek. Az AI influenszerek figyelemfelkeltőek. Videóik pedig olyan profi minőségben készülnek el, hogy laikusként szinte lehetetlen különbséget tenni a valódi és az AI videók között.
Mi lesz az élő influenszerekkel?
A vállalkozásoknak ez egy áldás, hiszen idejük sincs már heteket vagy hónapokat várni egy reklámfilmre. Egy ötlet alapján a mesterséges intelligenciával viszont akár egy nap alatt eljuthatunk a kész videóig, ami utána terjeszthető is a közösségi oldalakon.
„A cégeket ez a helyzet most olyan döntés elé állítja, ami akár az elkövetkező évtizedre is meghatározhatja a jövőjüket. Ha valaki nem akar AI-videót használni, az garantáltan lemarad a versenytársai mögött” – magyarázta.
A véleményvezéreknek is nagyon ébernek kell most lenniük.
A nagyon nagy követőtáborral rendelkező celebek, hiteles szakértők ugyan nincsenek különösebb veszélyben. De a néhány ezres, tízezres követőszámmal bíró influenszerek nagyon nehéz helyzetbe kerülhetnek. A cégek ugyanis nem biztos, hogy fizetnek majd nekik a szponzorált tartalmakért, ha ugyanolyan vagy még jobb eredményt tudnak elérnie egy AI influenszerrel.
Ezek miatt az influenszereknek is be kell lépniük a jövőbe még ma annak érdekében, hogy akár a mesterséges intelligencia segítségével gyártott tartalmakkal talpon tudjanak maradni, és fel tudják venni a kesztyűt ebben a kiélezett közegben a versenytársakkal.
Az új digitális tartalmak, és technológiai innováció már nem csupán a nagyvállalatok kommunikációjának játékszerei, hanem olyan eszközök, amelyekkel bárki hatékonyan érheti el célközönségét.
Kép: Stock kép