Miért ilyen mumus tantárgy a matematika?

Miért ilyen mumus tantárgy a matematika?

Miért ilyen mumus tantárgy a matematika és mit lehet tenni, hogy ez másképp legyen?
Nincsenek könnyű helyzetben sem a diákok sem a tanárok a matematika tanulásában és tanításában.

Miért ilyen mumus tantárgy a matematika?

A történelem vagy a biológia tanulásakor a gyerekek az osztályban nagyjából azonos tempóban tudnak haladni. De a matematikában a diákoknak gondolkodniuk kell, feladatokat kell megoldaniuk, amit mindenki a saját tempójában végez.

Éppen ezért a matematika tanárnak lényegében 10-15 részre kéne szakadnia a matekórán, hogy minden diák elégedett legyen a tempóval.

A matematika egy nagyon absztrakt és elvont tárgy is.

Ez az egyetlen olyan tantárgy, ahol olyan dolgokat tanulnak a diákok, amik a valóságban nem is léteznek. Hiszen már maguk a számok is egy absztrakció, és a törtek, az egyenletek, a hatványozás mind mind absztrakt fogalom.

Ez egy általános probléma, ami miatt nemcsak Magyarországon, hanem az egész világon nehéz a matematika tanítása és tanulása.

Matematika tanulás – Mi lehet a megoldás?

„Az egyik lehetséges válasz erre a problémára a minél gyakorlatiasabb feladatok megjelenése a matematikaórákon. Ez kétségtelenül egy kedvező irány, de azért nem szabad túltolni” – fejti ki Mosóczi András, a mateking e-learning platform alapítója.

A cél az, hogy magát a matematikai gondolkodást és az algoritmusokban való eligazodást tanítsuk meg a diákoknak. Nem pedig egy butított matekot.

Egy hasonlattal élve, amikor verseket tanítanak az iskolában, azt sem azért teszik, hogy majd amikor állásinterjúra megyünk, akkor elszavaljuk. Hacsak valaki nem színész lesz.

Azért tanulunk verseket, hogy ezzel fejlesszük a memóriánkat, a szókincsünket, a nyelvi érzékünket és közelebb kerüljük az irodalomhoz.

Ugyanez a helyzet a matekfeladatokkal.

Csak ott a problémamegoldó képességünk, az algoritmikus gondolkodásunk, a sémák felismerése és az absztrakciós készségünk fejlődik. Egyszerűbben fogalmazva okosabbak leszünk.

 A matematikának vannak száraz részei, amikor meg kell tanulnunk azokat az algoritmusokat, amikkel aztán már izgalmasabb és színesebb problémákat is képesek vagyunk megoldani.

„Az általam képviselt oktatási módszer egyik titka az, hogy a száraz algoritmusokat eleve izgalmasan és nagyon szemléletes példákkal mutatjuk be a diákoknak. Ezért is ekkora sikertörténet az általam vezetett oktatási platform. Amely negyedmillió felhasználó mellett már 700-nál is több hazai iskolában került be 2024/25-ös tanévtől az iskolai matematikaórákra.”

Jelenleg is folyamatos az iskolák csatlakozása.

„Azt várjuk, hogy egy olyan segítséget tudunk adni a hazai matematikaoktatásnak, amitől szemmel látható változások kezdődnek majd el. Fontosnak tartom a tabuk döntögetését a matematikaoktatás terén, ugyanis azt hiszem csak így lehet valódi fordulatot elérni. Hiszek benne, hogy a jelenlegi matematika tananyag bőven megtanítható a jelenleginél sokkal kisebb erőfeszítéssel és a jelenleginél sokkal több diák számára. Úgy látjuk, hogy ebben a változásban a matematikatanárok is partnerek, ezt mutatja az is, hogy rendkívül nyitottak a működő új megoldásokra. Az általunk fejlesztett mateking.hu oktatási platformot már több mint 3450-en használják az iskolai oktatásban.

További cikkek OKTATÁS témakörben itt>>>

Kép: Stock kép

Facebook oldal: FreeMix>>>

Post Author: FreeMix

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük