Hibás fénysorompó Magyarszéknél - Íme a MÁV hivatalos válasza

Hibás fénysorompó Magyarszéknél – Reagált a MÁV

Kövess és oszd meg:

Hibás fénysorompó Magyarszéknél – Íme a MÁV hivatalos válasza

A Magyarszéknél található sorompóberendezés többszöri meghibásodása kapcsán megkerestük az illetékest.

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság az alábbi választ küldte a FreeMix megkeresésére, melyet változtatás nélkül, egyben közlünk a hitelesség érdekében.

Hibás fénysorompó Magyarszéknél - Íme a MÁV hivatalos válasza
Hibás fénysorompó Magyarszéknél – Íme a MÁV hivatalos válasza

“A sorompóberendezés úgynevezett vonatérzékelése időszakosan meghibásodott. A szakemberek megvizsgálták a műszaki hibát, a berendezést a helyszínen üzembe helyzeték. Ilyen jellegű hibák az őszi-téli időszakban olyan mellékvonalakon fordulhatnak elő időnként, ahol a közlekedő szerelvények tengelyterhelése alacsony, így a sorompóberendezés vonatérzékelése időszakosan hibát mutat.

Emiatt a vasúti átjáró előtti pályaszakaszra a biztonság érdekében 20 km/h-s sebességkorlátozást vezettek be. A berendezés működési állapotáról a mozdonyvezető a vasúti fedezőjelző állásából visszajelzést kap.

Általánosan, vasúthálózati szintre vonatkozik, hogy a biztosítóberendezések, sorompók üzemzavarát az állomásokon érzékelik, arról a vonatok mozdonyvezetőit előírás szerint értesítik. Ekkortól a mozdonyvezetők a vonatokkal fokozott figyelemmel, max. 15 km/h-s sebességgel érkezhetnek az átjáróhoz, hogy időben meg tudjanak állni.

Biztonsági okokból a biztosítóberendezési áramkör kialakítása olyan, hogy meghibásodás esetén üzemzavar állapotba kerül. Ez azt jelenti, hogy a közút felé nincs fényjelzés (a készülék sötét),  – ahol van – a csukott állapotból a csapórúd is lassan (kb. 90 másodperc alatt) felnyílik, hogy a KRESZ betartása mellett a csapórudak kikerülése (szlalomozás) nélkül át lehessen haladni az átjárón akkor is, ha a fénysorompó meghibásodott, s ne okozzon tartós fennakadást a keresztező úton. A biztosítóberendezési szakértők a lehető leghamarabb elvégzik hibaelhárítást.

A KRESZ és az előírások betartása mellett ilyen helyzetekben sem alakul ki vészhelyzet, illetve nem történhet baleset.

Vonatkozó KRESZ:

•       A  közúti közlekedés szabályai szerint a vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. Az átjáró megközelítésekor, illetve az áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek. A vasúti átjárón való áthaladásnál a KRESZ szabályai mindenkor érvényesek.

Ha a fénysorompó jelzők sötétek, azaz egyik lámpa sem villog, akkor a sorompóberendezés nem működik, és a vonatkozó KRESZ előírások szerint kell eljárni: a sötét fénysorompójelző a közúton közlekedőket fokozott figyelemre készteti; a KRESZ szerint ez nem jelent szabad jelzést a közúti járművek részére.

•       A KRESZ előírja, hogyha a fénysorompó piros jelzést mutat, az útátjárón nem szabad áthaladni. Csak akkor lehet elindulni a síneken keresztül, ha sorompó esetén a karok már teljesen felnyíltak és fehéren villog a lámpa.

•       A gépjárművezetőknek minden esetben meg kell győződniük arról, hogy nem tart vasúti jármű a sorompó felé, illetve biztosított a folyamatos áthaladás. Az átjáró előtt meg kell állni, ha bármely irányból vasúti jármű közeledik. Tilos az előzés a vasúti átjáróknál és közvetlenül előttük.”

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Facebook oldal: FreeMix>>>

Legyél a támogatónk, segítsd a FreeMix működését!

Kövess és oszd meg:

Post Author: FreeMix

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.