Utolsó frissítés: 2025-10-17
Október 16-án, az Újraélesztés napján különleges összefogás született a divat és az életmentés között. A hazai márka, a Dorko és az Országos Mentőszolgálat Alapítvány (OMSZA) egyedi, limitált kiadású pulóvert dob piacra TARTSD ÉLETBEN néven, hogy felhívják a figyelmet a laikus újraélesztés fontosságára.
- Az újraélesztés napján limitált pulóverkollaborációval jelentkezik a Dorko és a Mentőalapítvány.
- A kampány nemcsak stílusos, hanem életmentő üzenetet is közvetít: minden eladott pulóver egy lépés a tudatos segítségnyújtás és a modern mentésügy támogatása felé.
- Szerezd be a TARTSD ÉLETBEN limitált pulóvert, és támogasd a mentők életmentő munkáját – mert a segítség stílusos is lehet!

„Te például mit csinálsz, ha egy fószer összeesik előtted az utcán?”
Idén 10 éve tette fel a kérdést Csuja Imre az OMSZA ma már ikonikusnak számító társadalmi edukációs kampányfilmjében. Majd sajátos stílusában meg is mutatta, mi a teendő ilyen esetben.
A kerek évfordulóról támogatói pulóverekkel emlékezik meg az OMSZA és a Dorko, amelyre a legfontosabb tudnivalókat nyomták.
A kampányhoz Faragó András színművész, az OMSZA edukációs kisfilmjeinek állandó szereplője állt modellt.
- Hívd, nyomd, Stayin’ Alive.
Vagyis hívd a 112-őt, majd másodpercenként kétszer, 5-6 centiméter mélyen nyomd a mellkast a Stayin’ Alive ritmusára. Ez a közérthető üzenet a Tartsd életben! Újraélesztés egyszerűen és gyorsan c. kisfilm megjelenése óta a különböző platformokon több mint 2 millió emberhez jutott el.
De a Mentőalapítvány ennél is fontosabb eredménynek tartja, hogy több olyan esetről tudnak, amikor egy civil a kisfilmben látottak alapján mentette meg valakinek az életét.
„Szerettük volna ismét felhívni a figyelmet a laikus életmentés fontosságára, ezért kerestük meg a Dorkót. Bízunk benne, hogy kampányunk hatására sokan ismét megnézik, vagy új nézőként felfedezik kisfilmünket, és ha megtörténik a baj, laikusként mernek majd cselekedni.” – mondja Dr. Czakler Éva, mentőorvos, az OMSZA kuratóriumának alelnöke.
Egészség rovat cikkajánló:
- Pulóverkampány indul az újraélesztésért
- Lelki egyensúly 3 perc alatt – Egyszerű mindfulness gyakorlat minden napra
- Veszélyes a túlzott orrspray használat – Komoly veszélyei vannak
- Ez a 3 dolog segített túljutni a legrosszabb napokon…
- 5 mondat, amit mondj magadnak, amikor minden szétesik
A limitált kiadású pulóver értékesítése október 16-án, az újraélesztés nemzetközi napján kezdődik.
Minden pulcsi mellé egy újraélesztési útmutatót is mellékelnek.
A Dorko minden TARTSD ÉLETBEN pulcsi értékesítésével az OMSZA-t támogatja. Az alapítvány pedig a mentők munkáját segíti belőle olyan innovatív eszközök beszerzésével, amelyek alapból nem találhatók meg egy mentőautón, de sokszor hozzájárulhatnak a még hatékonyabb életmentéshez.
Videó:
A TARTSD ÉLETBEN kampány üzenete egyszerű, mégis létfontosságú:
Bárki képes lehet életet menteni, ha tudja, mit kell tennie. A Dorko és az OMSZA közös kezdeményezése megmutatja, hogy a felelősségvállalás, az empátia és a divat kéz a kézben járhat.
Viseld te is büszkén a támogatói pulóvert, és légy része annak a közösségnek, amely nemcsak szavakban, hanem tettekben is életet ment!