Pulóverkampány indul az újraélesztésért

Pulóverkampány indul az újraélesztésért

Utolsó frissítés: 2025-10-17

Október 16-án, az Újraélesztés napján különleges összefogás született a divat és az életmentés között. A hazai márka, a Dorko és az Országos Mentőszolgálat Alapítvány (OMSZA) egyedi, limitált kiadású pulóvert dob piacra TARTSD ÉLETBEN néven, hogy felhívják a figyelmet a laikus újraélesztés fontosságára.

Home » Pulóverkampány indul az újraélesztésért
  • Az újraélesztés napján limitált pulóverkollaborációval jelentkezik a Dorko és a Mentőalapítvány.
  • A kampány nemcsak stílusos, hanem életmentő üzenetet is közvetít: minden eladott pulóver egy lépés a tudatos segítségnyújtás és a modern mentésügy támogatása felé.
  • Szerezd be a TARTSD ÉLETBEN limitált pulóvert, és támogasd a mentők életmentő munkáját – mert a segítség stílusos is lehet!
Pulóverkampány indul az újraélesztésért
Pulóverkampány indul az újraélesztésért –  Kép: OMSZA/Dorko

„Te például mit csinálsz, ha egy fószer összeesik előtted az utcán?”

Idén 10 éve tette fel a kérdést Csuja Imre az OMSZA ma már ikonikusnak számító társadalmi edukációs kampányfilmjében. Majd sajátos stílusában meg is mutatta, mi a teendő ilyen esetben.

A kerek évfordulóról támogatói pulóverekkel emlékezik meg az OMSZA és a Dorko, amelyre a legfontosabb tudnivalókat nyomták.

A kampányhoz Faragó András színművész, az OMSZA edukációs kisfilmjeinek állandó szereplője állt modellt.

  • Hívd, nyomd, Stayin’ Alive.

Vagyis hívd a 112-őt, majd másodpercenként kétszer, 5-6 centiméter mélyen nyomd a mellkast a Stayin’ Alive ritmusára. Ez a közérthető üzenet a Tartsd életben! Újraélesztés egyszerűen és gyorsan c. kisfilm megjelenése óta a különböző platformokon több mint 2 millió emberhez jutott el.

De a Mentőalapítvány ennél is fontosabb eredménynek tartja, hogy több olyan esetről tudnak, amikor egy civil a kisfilmben látottak alapján mentette meg valakinek az életét.

„Szerettük volna ismét felhívni a figyelmet a laikus életmentés fontosságára, ezért kerestük meg a Dorkót. Bízunk benne, hogy kampányunk hatására sokan ismét megnézik, vagy új nézőként felfedezik kisfilmünket, és ha megtörténik a baj, laikusként mernek majd cselekedni.” – mondja Dr. Czakler Éva, mentőorvos, az OMSZA kuratóriumának alelnöke.

Egészség rovat cikkajánló:

A limitált kiadású pulóver értékesítése október 16-án, az újraélesztés nemzetközi napján kezdődik.

Minden pulcsi mellé egy újraélesztési útmutatót is mellékelnek.

A Dorko minden TARTSD ÉLETBEN pulcsi értékesítésével az OMSZA-t támogatja. Az alapítvány pedig a mentők munkáját segíti belőle olyan innovatív eszközök beszerzésével, amelyek alapból nem találhatók meg egy mentőautón, de sokszor hozzájárulhatnak a még hatékonyabb életmentéshez.

Videó: 

A TARTSD ÉLETBEN kampány üzenete egyszerű, mégis létfontosságú:

Bárki képes lehet életet menteni, ha tudja, mit kell tennie. A Dorko és az OMSZA közös kezdeményezése megmutatja, hogy a felelősségvállalás, az empátia és a divat kéz a kézben járhat.


Viseld te is büszkén a támogatói pulóvert, és légy része annak a közösségnek, amely nemcsak szavakban, hanem tettekben is életet ment!

Post Author: Miklós Edit

Miklós Edit újságíró, főszerkesztő és szövegíró, a FreeMix.hu alapítója. Korábban Koronczay Editként ismerhették a nézők és olvasók. Több mint 25 éve dolgozik a médiában: az Echo TV, a Duna TV és a Magyar Televízió szerkesztő-riportereként kezdte pályáját, majd a Femina és a Cafeblog újságírójaként folytatta. Saját lapcsaládja ma már havi 3-4 milliós olvasottsággal működik. Célja, hogy írásaival inspirációt, erőt és pozitív energiát adjon az embereknek. A szakmája egyben a szenvedélye is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük